Itsetunto on sana johon törmää kun yrittää kertoa ongelmista joihin on maailmassa törmännyt. "Sinulla on huono itsetunto." Kaikki ratkeaa kun saan itsetuntoni kuntoon. Joskus tuntuu, että siinäpä harvinaisen tyhjä sana, joka istuu virvoitusjuomamainosten arvomaailman sisäistäneiden ihmisten huulille. Minulle itsetunnossa on keskeistä se mihin sanakin viittaa: itsetuntemus.Että tunnen itseni. Mutta kukaanhan ei voi tuntea itseään läpikotaisin. Aina voi tietenkin opetella. Itsetunnon apostolit sanovat, että olennaista on ristiriidattomuus: Yksilön käsitys itsestä ja muiden käsitys hänestä pitäisi olla samansuuntainen.  Olen lapsesta asti kokenut itseni kohtalokkaasti erilaiseksi kuin miten muut ovat minut  nähneet. Mutta omasta mielestäni minulle juuri siksi on kehittynyt hyvä itsetuntemus. Olen joutunut miettimään kuka olen, mitä haluan ja miten voin yleensä selviytyä tässä maailmassa.