43235.jpg

Sinappiset käärepaperit lepattavat raukeasti kauppatorin mukulakivetyksellä. Nakkikioskin kulmalla kaunis poika jakaa lentolehtisiä ja todistaa ihmeellisestä rakkaudesta, joka on tullut ihmisten osaksi.
-Aika pantavan näköinen, sanoo lantiohousutyttö kaverilleen.
 He pysähtyvät kuuntelemaan. 
-Avaa sydämesi Herralle, niin saat kokea suuren siunauksen, poika sanoo ja hymyilee tytöille.
-Mä haluaisin rakastua, lantiohousutyttö sanoo. –Mä en edes muista milloin mä olisin viimeksi ollut jonkun ihanan pojan kanssa sängyssä.
Joelta nousee usvaa joka tarttuu lyhtypylväisiin hopeoiden ne hetkessä.

*********

(Turussa kävelykadulla on usein sellaisia valtavan kauniita nuoria ihmisiä jotka yrittävät käännyttää välinpitämättömiä ohikulkijoita. Minä aina pysähdyn kuuntelemaan jos olen liikkeellä yksin. Tämän mininovellin kirjoitin jo viime keväänä ja se tuli mieleen kun näin taas ne nuoret ihmiset. Muokkasin juttua vähän. Taustalla on 7 virkkeen novellin kaava. Pidensin novellia virkkeellä ja muutenkin vähän rikoin kaavaa.)