135037.jpg

Blogiani seuranneet tietävät, että keväällä kamppailin takiaiseni puolesta. Silloin mietin tuskaisesti onko minulla oikeus kasvattaa asuntoni seinustalla takiaista, kun naapurit istuttelevat sieville patioilleen kaupasta ostettuja puutarhakukkien taimia. Te, rakkaat lukijani, kannustitte minua puolustamaan takiaisen oikeutta olla olemassa. Niinpä minä taloyhtiön talkoopäivänä perkasin rikkaruohot silloin vielä pikkiriikkisen takiaiseni juurelta ja rakensin sen ympärille kukkamaan. Naapurini kyllästyi katselemaan tyhjää kukkamaata. Sanoin, että hän saisi kaikin mokomin istuttaa kukkamaahan aivan sellaisia kukkia kuin tahtoi, kunhan samalla hoitaisi takiaisen. Sopimus syntyi, ja kuten huomaatte, takiainen voi hyvin. Minulla ei ole kameraa, joten SusuPetalin täytyi matkustaa Turkuun asti vain sen vuoksi että minä saisin blogiini kuvan. No ehkei sentään. Jotkut kaverit ovat käyneet ihailemassa takiaistani, mutta kukaan naapuri ei ole kommentoinut puutarhakasviani. Minusta se on kuitenkin todella komea. Olen oikein iloinen että uskalsin antaa sen kasvaa.