Lähden perjantaina nuorten kanssa leirille, ja olen jo nyt paiseissa. Oliko sulaa hulluutta keksiä, että rippileiriin voisi yhdistää kirjoittamista? Eikö rippileirin vakavahenkisen ohjelman vastapainoksi pitäisi kuitenkin olla jotain hauskaa, kuten korikiipeilyä ja köysiradalla rimpuilemista sen sijaan että pureskellaan lyijykynää ja rustataan runoja ruutuvihkoon.

Pitää tunnustaa että kun nuoriso-ohjaaja  pastorin myötävaikutuksella näkee vaivaa keksiäkseen hauskaa ajanvietettä leiriläisille, vapisen aistiharjoitusten ja tankarunoharjoitusten äärellä. Miten voi haikun kirjoittaminen kilpailla korikiipeilyn kanssa? No kai se jonkun kohdalla voi kilpailla, mutta huomaan miettiväni, että saavatko leirin vetäjätkin korikiipeillä, vai onko se varattu vain nuorille? Siitä lähtien kun eräs tuttu kertoi korikiipeilleensä työpaikan virkistyspäivänä, olen haaveillut siitä mahdollisuudesta. Niin ja benjihyppyä olisi kiva kokeilla, onkohan se mahdollista riparilla?

Ehkä kirjallisuus on kuoleva taiteenlaji ja kirjoittaminen dinosaurusten hommaa. Joskus tunnen itseni ikivanhaksi ja tämä on niitä päiviä. Olen vapaaehtoisesti menossa teurastuttamaan itseni Rymättylään, vai oliko se paikka Rymättylä. Näin jo unta leiristä. Huomasin paikan päällä etten ollut valmistautunut leiriin mitenkään eikä minulla ollut mitään tavaroita mukana, ei edes vaihtovaatteita. Lähdin hakemaan niitä kotoa ja matkalla huomasin etten osaisi takaisin koska en ollut yhtään katsonut tienviittoja. Ystävä muistutti, että minulle on oikeastikin kerran käynyt melkein tuolla tavalla. Olin lähtenyt erääseen seminaariin tarkistamatta missä seminaari pidettiin. Paikkakunta oli tiedossa kyllä, mutta tarkempi osoite puuttui. Bussimatkalla hälytin ystävän apuun, hän etsi netistä tiedot ja lähetti ne minulle tekstiviestinä kännykkään.

Ja sitten hiukan muuta kulttuuria. Olin eilen katsomassa Simpson elokuvan. Se oli ihan yhtä hauska kuin telkkarisarja, mutta ei toisaalta yhtään hauskempi. En ollut yhtään pettynyt, vaikka onhan se tosiaan tyhmää maksaa yhdeksän euroa jostain sellaisesta minkä telkkarista näkee ilmaiseksi. Sanoisin siis, että ellette ole ehdottomia faneja, turha vaivautua teatteriin, samaa tulee joka ehtoo töllöstä.

Lisäys 21.10

Kotimaasta soitettiin, luvattiin lyhyesti uutisoida kirjoittajaripari lehdessä, koska tämä on niin uraauurtava kokeilu. Olivat tarkistaneet jostain instanssista, että kirjoittajariparia ei tosiaankaan ole Suomessa ennen järjestetty. Olen aika tohkeissani siitä, että olemme Merjan kanssa tämmösiä pioneereja. 

Ja muuten, mäkkiin siirtymisessä on ollut pieniä selainongelmia ja sen lisäksi minulla on ollut vaikeuksia tehdä tällä linkkejä, mutta nyt sekin onnistuu ja kiitos kuuluu tämän sivuston ylläpitäjälle.