Lounais-Suomen kirjailijat ry. aloittaa yhteistyössä Turun
kaupunginkirjaston kanssa Lukemisen ääniä -tilaisuudet. Kirjailijat saapuvat pääkirjastoon lukemaan kirjoittamaansa proosaa, aiemmin julkaistua tai vielä julkaisematonta. Lukemisen ääniä järjestetään joulukuussa kolmena peräkkäisenä sunnuntaina. Minä ilmeisesti aloitan session 2.12 klo 15 Turun pääkirjaston 2. kerroksessa Lukunurkassa.

Olen kyllä jo joskus kauan sitten vakuuttavalta taholta kuullut, että pahinta mitä ihminen voi elämässään joutua tekemään, on kuunnella luettua proosaa. Se vain ei kuulemma toimi. Uskoin heti, että näin on, se ei toimi. Mutta kun minua pyydettiin mukaan, suostuin, koska minä melkein aina suostun kun minulta pyydetään jotain. Olen sellainen ihminen. Minulta niin harvoin pyydetään mitään ja silloin kun pyydetään, tunnen itseni hetken melkein tärkeäksi ja siitä ilosta suostun kaikkeen.

Olen nyt jo alkanut katua suostumustani, koska ankeaahan se sitten on siellä lukunurkassa istua yksin ja pajattaa tyhjyyteen novellia. Mutta novelli on jännittävä, humoristinen ja jollakin sairaalla tavalla se kertoo rakkaudesta. Sen nimi on Pyhän kosketus ja se on julkaistu antologiassa Viides testamentti. Saattaa tietysti olla, että luen jonkin julkaisemattoman novellini, nekin ovat kaikki outoja ja jännittäviä, hauskojakin ja kertovat rakkaudesta. Tulkaa! Ette kadu!