Saaran voivotus havahdutti minut tarkistamaan koska blogittamiseni alkoi. Ensimmäinen postaus näyttää olleen 23.2.2005.

Minulla on ollut blogin kanssa oikeastaan jo pitkään sellainen ongelma, etten osaa kirjoittaa tänne asioista joista haluaisin kirjoittaa. Tai ehkä kysymys on siitä, etten uskalla. Uskalla siinä mielessä, että pelkään tulevani väärin ymmärretyksi. Mikä tietenkin saattaisi tarkoittaa, että ihmiset ymmärtävät minut ihan oikein, en vain pitäisi siitä miltä asiat heidän näkökulmastaan näyttäisivät.

Välttelen tulenaroiksi mieltämiäni aiheita, koska en halua häiritä mielenrauhaani ajautumalla pitkiin rönsyäviin väittelyihin, joissa turhaan yritän tehdä omaa kantaani ymmärrettäväksi. Joskus tällaiset vänkäykset olivat minulle elinehto. Rakastin keskusteluja, jotka venyivät kymmenien viestien mittaisiksi ja levisivät blogista toiseen muuntuen matkalla ja keräten itseensä yhä uusia sävyjä ja konnotaatioita. Nyt minulle tuli hiki jo tuon Puhdistukseen liittyvän keskustelun yhteydessä.

En tiedä mistä johtuu, ettei minulla enää ole hinku päästä väittelemään. Voisi tietenkin ajatella, että sanottava on ehtynyt, mutta en oikein usko sitä, koska ei minulla tämän enempää sanottavaa ollut ennenkään, mutta ei siitä silloin haittaa ollut, ainakaan itselleni.