Aion ryhtyä opiskelemaan tätä nettihäsläämistä. Olen nyt pyörinyt täällä jo vuosikausia, mutta en ole kehittynyt miksikään, en osaa edes näitä sivuja säätää itse ja se alkaa jo vähän kypsyttää. Susun ja Saaran tapaiset näppärät naiset opettelevat omatoimisesti kaikkea jännää, mutta minä olen laiskapulla enkä viitsi. Tarvitsen keppiä ja porkkanaa saadakseni itseni oppimaan jotain uutta, joten nyt minä sitten järjestin sitä keppiä ja porkkanaa itselleni.

Web designer koulutuksen voi suorittaa monimuotoisesti ja se vie puolitoista vuotta. Sen vuoksi piti käydä oikein pääsykokeissakin, mikä oli aika järkyttävää. Kokeeseen meni koko päivä ja siinä oli kolme osaa, kuva-analyysi, atk-taitoja mittaava koe ja haastattelu.

Kuten arvata saattaa, atk-taitoni osoittautuivat lähes nollan arvoisiksi. Itselleni paljastui, että enhän minä varsinaisesti osaa tuota wordiakaan käyttää. Riippuvasta sisennyksestä en ole koskaan kuullutkaan, enkä taatusti osannut sellaista tehdä. Oli myös tyypillistä, että vaikka olen elämäni aikana lähettänyt satoja liitetiedostoja, niin kokeessa se ei tahtonut onnistua millään.

Kuva-analyysi piti tehdä postikortista, jossa mainostettiin jotain radioasemaa "Rockpäämajana" ja Mannerheimin ratsastajapatsaan varjo heijastuu Kiasman yläpuolelle. Koska minulla on Mannerheimiin liittyviä traumoja, luovuuteni puhkesi tämän tehtävän kohdalla kukkaan.

Varsinaisesti koulutus alkaa tammikuun lopulla. Lähiopetusta on joka kolmannella viikolla perjantaisin ja lauantaisin. Tämä sopii minulle aika lailla mainiosti. Olen ihan innoissani siitä, että pääsen oppimaan uusia asioita. Kohta minä disainaan webin ihan uuteen uskoon.