Pari tuntia aikaa ennen illan rientoja, mitähän sitä jälleen nyhjäisi tyhjästä. Aikamoista tyhjästä nyhjäämistä tämä bloggaamiseni on viime aikoina ollutkin koska olen kuulkaapas alkanut jälleen pitää vanhanaikaista päiväkirjaa. Siis sellaista että kynällä kirjoitetaan vihkoon. Ihme keksintö. Ja nykyään kun joka päivä kirjoitan monta sivua kynällä vihkoon, sen lisäksi että työstän paria käsikirjoitusta, ei oikein tahdo riittää panoksia tänne blogiin. Mutta näin se nyt vaan on elämä heitellyt että yhtäkkiä pyörii päässä juttuja joita haluaa mietiskellä itsekseen. Jotenkin se on minusta herttaistakin. Ainakin se on yllättävää koska kuvittelin vilipittömästi kasvaneeni päiväkirjavaiheen ohi jo aikoja sitten.

Nuorena pidin säännöllisesti päiväkirjaa, mutta en koskaan päässyt minkäänlaiseen itseätutkiskelevaan rehellisyyteen käsiksi vaan vuodattelin vain kaikenlaisia epämääräisyyksiä jotka jälkikäteen eivät sano mitään. Jonkinlainen tunnetila on selvästikin päällä ollut, mutta minkä vuoksi, sitä ei päiväkirjateksteistäni  voi päätellä. Nyt olen kirjoittanut päiväkirjaa mahdollisimman konkreettisesti. Kerron mitä olen tehnyt ja mitä ajatuksia ja tunteita se on minussa herättänyt.  Kerron mitä joku on minulle sanonut tai minä hänelle ja miksi asia minusta tuntuu niin merkitykselliseltä että se täytyy pistää päiväkirjaan. 

Olen ihan tarkoituksellisesti kirjannut omia mielenliikkeitäni koska oletan että ellen olisi tehnyt niin, minä en vuoden päästä uskoisi todeksi sitä mitä nyt on tapahtunut. Vaikka eihän tässä sinänsä mitään ihmeellistä ole tapahtunut, olen vain alkanut nähdä itseni ja elämäni uudella tavalla ja heittäytynyt olemassolon armoille. Olen myös harjoitellut zeniläistä suhtautumista asioihin. Kun kävelen kadulla, ajattelen että minä kävelen nyt kadulla. En siis istu kotona nettikoneen ääressä, enkä missään muuallakaan tekemässä mitään muuta asiaa, vaan nimenomaan kävelen kadulla ja nyt on tämä hetki. On suurenmoisinta mitä voi olla, että saan kävellä kadulla. Omin jaloin. Mitä ihminen voi enempää elämältä vaatia?