Sain ruoskittua itseni tänään tietokoneliikkeeseen. Kerroin harkitsevani maciin siirtymistä. Olin etukäteen ajatellut, että ostan pienen kannettavan, koska työtilani täällä vintillä on aika ahdas ja tämä nykyinen pömpeli tuntuu vievän tilaa aivan liikaa. Mutta kehitys on jälleen kehittynyt ja nyt on sellaisia litteänäyttöisiä pöytäkoneita, joissa ei ole mitään keskusyksikköpömpeliä erikseen, vaan kaikki vempaimet on onnistuttu tunkemaan sen litteän näytön sisälle. Lisäksi tulee ainoastaan näppäimistö. Hinta on tietenkin sitten kolminkertainen siihen halpakaupan myymään pc-koneeseen verrattuna, jonka voisin kantaa kotiin vähän alle viidellä sadalla eurolla.

Jotenkin tuntuu, että näillä minun liksoillani on naurettavaa hommata noin kallista konetta. Mutta kun olen niin totaalisen kyllästynyt pc-koneisiin. Minä olen nyt pian kaksikymmentä vuotta tapellut näiden kanssa, ja varsinkin sen jälkeen kun tuli windows tämä on ollut yhtä murheen laaksoa. Myyjä sanoi, että macia käyttävät yleensä ihmiset, jotka eivät ole kiinnostuneita pelaamaan tietokoneen kanssa, mutta tarvitsevat sitä työssään. Minähän olen juuri sellainen ihminen!

Olen huomannut, että yleensä kaikilla ihmisillä on pc ja he yleensä haukkuvat konettaan. Joillakin muutamalla harvalla on mac ja he hymyilevät onnellisina ja puhuvat koneesta kuin perheenjäsenestä. Mietin, että onkohan maailmassa ihmisiä, joilla on ollut mac ja jotka ovat tympääntyneet siihen ja jostain syystä halunneet vaihtaa pc:hen? Ovatko kaikki macin käyttäjät tyytyväisiä, vai ovatko tyytymättömät vain häveliäästi hiljaa?