Passiivinen vastarintani murtui viime syksynä ja alennuin hankkimaan asiakasetukortin päästäkseni nauttimaan vakioasiakkaan suurenmoisista eduista. Nyt posti kantaa minulle kirjeitä kauppiaaltani, joka informoi minua valtavista eduista joita minulle kertyy. On Hetiostoetuja, on plussapisteitä, on peruspisteitä, palkintopisteitä ja pisteseteleitä, mutta minä vaan en ymmärrä, että paljonko minä näistä nyt kostun sitten. Mutta enhän minä ole puhelinlaskuanikaan ymmärtänyt enää vuosiin.

Sitä minä mietin, että miten paljon tulee ruokatavaroissa maksettua rahaa kaikille näille neropateille jotka suunnittelevat tällaisia systeemejä. Eikö voisi luopua tällaisesta pelleilystä ja myydä vain kaupoissa niitä kauraryynipaketteja hiukan halvemmalla. Mutta silloin tietysti kaikki mainosnikkarit ja muut neropatit jäisivät työttömiksi ja se olisi tietenkin huono juttu. Toisaalta kun ruuan hinta olisi puuttuvien mainosten vuoksi pysyvästi edullisempi, työttömät mainosnikkaritkin pystyisivät ostamaan ruokaa ja luovuutensa he voisivat käyttää jotenkin elämänmyönteisemmin.