"Kirsti on väsynyt pylly". Tuo totuus löytyi lausegeneraattorista, joka puolestaan löytyi oharilta. Eilen olin myös "muodokas pökkijä" ja hiukan myöhemmin "kuhmuinen apina". Huvittelin hetken syöttämällä generaattoriin myös joidenkin sellaisten ihmisten nimiä joista en ajattele kovin kauniisti juuri tällä hetkellä. Kelpaisiko tämä tunnustus siihen meemiin, jolla Saara minua äsken paiskasi? Eli että tässä pitäisi nyt paljastaa viisi omituisuuttaan ja haastaa sen jälkeen viisi uutta rassukkaa mukaan meemeilyyn.

Omituisuuteni:

1. Juttelen itselleni ääneen. Lähinnä kerron ja selitän itselleni mikä minua ottaa päähän ja miksi minusta tuntuu pahalta. Saatan myös rohkaista ja kannustaa itseäni ja kertoa, ettei ole syytä huoleen, vaan kaikki on aivan mainiosti ja tästä se vain paranee.

2. Kun kirjoittaminen ei suju enkä kykene keskittymään, tanssin itsekseni ilman musiikkia. Saatan säestää itseäni kiroilemalla rytmikkäästi. Koreografiaan kuuluu käsien heiluttelu ja potkiminen. Voin myös repiä tukkaani.

3. Kiinnyn helposti ihmisiin jotka eivät ymmärrä minua tai ymmärtävät minut aina väärin. Tästä oudosta tavasta olen vähitellen ollut pääsemässä eroon, mutta meni todella kauan ennen kuin edes tajusin että minulla on tällainen taipumus. Nyt olen yrittänyt opetella kiintymään ihmisiin jotka ymmärtävät minua jotenkin luonnostaan. Heitäkin on.

4. Käyn aina joskus kirkossa.

5. Katson mielelläni romanttisia homoleffoja, niitä vain ei ole tehty ollenkaan riittävästi. Odotan kiihkeästi Brokeback Mountainin ensi-iltaa.

Tämä meemi on levinnyt jo ympäriinsä, enkä tiedä ketkä kaikki ovat jo saaneet haasteen, mutta haastan nyt ainakin Karpalon, Tuin, Römpötin, Veteraaniurheilijan  ja innokkaan meemeilijän Anita Konkan, vaikka en mene vannomaan etteikö heitä olisi jo haastettu.