42031.jpg

Sitkeästi olen jaksanut ylläpitää tylsää blogiani joka ärsyttää minua koska se peilaa puutteitani niin uskollisesti. Blogini julistaa etten ole niin luova ja innovatiivinen enkä varsinkaan visuaalisesti lahjakas kuin toivoisin olevani. Mutta yksi juttu tässä blogissa ei ole tylsä, nimittäin ihmiset jotka kommentoivat. Teitä minä jaksan ihailla ja tuo ruusukimppu on tarkoitettu jokaiselle, joka joskus on jaksanut nähdä sen vaivan että on täällä sanonut jotain. Välillä teitä on ollut liikkeellä enemmän, välillä vähemmän. Vanhat aktvistit kyllästyvät ja katoavat, ymmärrän sen. Kommentoiminen on kovaa ja kuluttavaa puuhaa, vain sitkeimmät sissit jaksavat sitä kuukaudesta toiseen.

Opettavaisinta blogin pitämisessä on ollut traumaattinen suhteeni top-listoihin. Olen onnettomuudekseni henkilö jossa kilpailuhenkisyys yhdistyy kyvyttömyyteen kilpailuttaa itseään. Nyt olen ehkä kuukauden päivät ollut pois top-listalta ja olen ollut enimmäkseen tyytyväinen ratkaisuuni. 

Välillä olen miettinyt pitäisikö perustaa rinnalle anonyymi blogi jossa voisin käsitellä sellaisia asioita joista tässä omalla nimelläni en oikeastaan voi puhua. Joskus esimerkiksi tekisi mieli haukkua pidäkkeettömästi joitakin ihmisiä. Joskus tekisi mieli tunnustaa jotain todella noloja juttuja. Olen kyllä aika eskpertti tunnustamaan noloja juttuja, mutta on noloja juttuja joita olen jättänyt tunnustamatta, mutta joiden tunnustaminen voisi olla katarttinen kokemus. Mutta en usko että minulla lähiaikoina riittää paukkuja anonyymiin blogiin olisipa se sitten kuinka katarttista tahansa. Eikä se ehkä nimimerkillä sitten olisikaan niin katarttista, tiedä häntä.

Ja kuinka tästä eteenpäin. Valitettavasti en voi luvata säkenöivää tulevaisuutta blogini lukijoille. Luultavasti junnaan eteenpäin niin kuin tähänkin asti. Vatvon täällä asioita jotka liittyvät työhöni. Ehkä voisin yrittää vängätä tätä systeemiä vähän kirjallisemmaksi ja kirjoitella jotain akvarellimaisia pieniä luonnoksia, henkilökuvia tai muuta sellaisia, katsotaan nyt. Se voisi vähän virkistää.