Mediaopen inspiroimana tein minäkin runon hakulauseista. Seuraava runo on täysin au naturel, eli en ole lisännyt mitään, en ottanut mitään pois enkä taivuttanut mitään.

Iskulauseita miehelle
kuinka pannaan vanhaa naista.
Minä en saa ketään,
unikivet, karvainen bambi,
romanttista sanottavaa ennen nukkumaanmenoa,
tarina kauniista ihmisistä.

****

Joskus minä kyllä ihmettelen ihmisiä. En voi väittää että
aina ymmärtäisin mitä niiden mielessä liikkuu. Ihan totta. Miten pannaan vanhaa naista. Ei hyvä ihme, en minä käsitä. Onkohan se yleisempikin ongelma?

No tänään olen hypistellyt käsissäni Vonnegutin kirjaa Jumala teitä siunatkoon herra Rosewater. Tarina kertoo miljonääristä joka sekoaa ja alkaa rakastaa tarpeettomia ihmisiä. Hän kuuntelee yksinäisiä, pitää itsemurhapuhelinpalvelua ja jakaa tarvitseville aspiriinia. Minulle on tullut mieleen, että tämä meidän hyvinvointivaltiomme alkaa olla siinä pisteessä, että täälläkin tarvittaisiin herra Rosewateria. Ja ehkä täällä onkin niitä jo. Ainakin täällä on paljon tarpeettomia ihmisiä ja lisää tulee koko ajan. 

Yksi ihminen sanoi minulle eilen, ettei hän ole koskaan saanut kokea ihmisen rakkautta, mutta kissan rakkautta hän on saanut kokea. En tiennyt mitä sanoa.