Kiitos kissasta jonka kehräykseen kätkeytyy lohduttava voima


kun se puskee hyväilevää kättäni vasten.


Se katsoo kuparisilmillään ja tietää niin paljon enemmän kuin minä.


Ehkä se muistaa miksi olemme täällä


Ehkä se on kerrottu meille kaikille, mutta vain viattomat muistavat.


Ole hyvä ja anna minulle takaisin viattomuuteni


niin että minäkin voisin muistaa


ja kyselemättä kehrätä ja puskea kättäsi vasten


silloin kun silität minua.

Kiitos sanoista jotka alussa olivat sinun luonasi.


Minä sain ne lahjaksi ja olen käyttänyt niitä


luodakseni maailmaani sana sanalta.


Jos sanani eivät aina olekaan niin tosia kuin voisivat olla


niin ole hyvä ja opeta minua valehtelemaan rehellisesti


sillä joskus voi valhe olla tapa lähestyä totuutta


joka itsessään on liian pelottava ja ihmeellinen


jotta sen voisi ymmärtää.

 


Erityisesti haluan kiittää sinua ihmisistä


jotka ovat enimmäkseen hankalia


mutta kuitenkin lievittävät ikävääni.


Ole hyvä ja opeta minua rakastamaan heitä hiukan enemmän.


Auta minua myös muistamaan


että kukille pitää puhua


mutta ihmistä koskettaa.

****

Selitysosa:Eräs ystäväni totesi jokin aika sitten että olen hämmästyttävän kiittämätön ihminen. Huomasin että hän on oikeassa. Hän velvoitti minut kirjoittamaan kiitosrunon ja koska haluan aina parantaa tapani kun minua aiheesta moititaan, tein niin kuin hän ehdotti. Ja katumusharjoituksena julkaisen runoni täällä.