Suutahdin suunnittelijallemme kun hän valitteli miten maalaustöiden jälki ei kodissamme ole aivan ensiluokkaista. Minä kysyin mikä sisustusneuvoja hän luulee olevansa ja entäpä jos minä suorastaan olen viehtynyt käsittelemättömään cyprocpintaan? Mitä se kenellekään kuuluu jos katossa on maalaamaton läntti?! No niin niin, ei periaatteessa tietenkään, mutta Turku vaatii että kaiken pitäisi olla tiptop siinä vaiheessa kun loppukatselmus tehdään. Pihassakin pitäisi olla istutukset laitettuna. Ilmeisesti takiaiset eivät tässä tapauksessa käy istutuksista. En siis ollut ollenkaan käsittänyt, että rakennusvalvonta on ulottanut valvontaorganisaationsa intiimeimpään sfääriin. Ehkäpä heillä on olemassa viralliset ja hyväksytyt tapettimallitkin ja suositukset pussilakanoiksi. Tänään loppukatselmus sitten kuitenkin pidettiin. Vihikoiraa muistuttava rakennustarkastaja kulki kotimme läpi huokaillen, että tällaista se aina on. Tarkastukseen meni about 30 sekuntia. Sitten hän sanoi että "kyllä tämä on nyt nähty." Niine hyvineen hän lähti. Minä kysyin suunnittelijalta, että mitä tuo tarkoitti. Hän sanoi että homma on tällä selvä. Hän näytti onnelliselta.  Läpimeno tietää hänelle tulonsiirtoa meiltä hänelle. Olen minäkin kyllä helpottunut. Nyt täällä saa sitten kai virallisesti asua.