Näin viime yönä sellaista hassua unta että Suomen Lordi voitti euroviisut. Kyllä minua aamulla nauratti. Kaikenlaisista asioista sitä tuleekin yöllä uneksittua. Joskus on sanottu, että ihminen näkee unta siitä mitä toivoo tai pelkää, mutta tuskin kuitenkaan tässä tapauksessa koska en minä sen kummemmin toivonut kuin pelännytkään suomalaisten voittoa. Unessani suomalaiset saivat täydet 12 pistettä jopa ruotsalaisilta mikä oli mielestäni aivan valtavan hassua. Yleensäkin minä koko euroviisuäänestyksen ajan nauroin siinä unessani paljon, koska minusta oli niin suunnattoman hassua kun joka puolelta jaeltiin suomalaisille valtavia pistemääriä kun sensijaan monet aikaisemmat menestyjät pysyttelivät sitkeästi nollilla, kunnes vasta aivan lopussa saivat jonkin armopisteitä. Mutta siinä vaiheessa Suomi oli jo vetänyt valtavan kaulan pahimpaan kilpailijaansa Venäjään. Kyllä ihmisen alitajunta on ihmeellinen. Että se nukkuessa työstää tuollaisia asioita. Mihinhän tämä kaikki nyt liittyy. Kyllä tällaisella unella täytyy olla jokin syvempi merkitys. Tämä näkemykseni vahvistui huomatessani että Mediaopettaja on nähnyt viime yönä saman unen.

****

Minusta tuntuu, ettei minulla ole oikeastaan minkäänlaista otetta siihen todellisuuteen jossa muut ihmiset tässä maailmassa elävät. Noiden hirviöiden viisumenestys on tietenkin yksi tärkeä osoitus siitä miten ulapalle olen ajautunut. Eilen kävin ruokaostoksilla isossa marketissa ja jouduin puikkelehtimaan tungoksessa koska sadat innokkaat suomalaiset olivat kertyneet ihailemaan jotain entistä tai kenties nykyistä tangokuningasta. Hän ei edes laulanut vaan suolsi latteuksia lattean juontajan innostamana ja ihmiset katselivat ja kuuntelivat suu naurussa. Anteeksi, pääsisikö tästä, minä sanoin ja tuupin kärryjäni ihmismassan läpi päästäkseni tekemään ruokaostokseni.

Ruokakaupan puolella oli samanlainen tungos. Ihmiset jonottivat saadakseen kakkukahvit. Taas piti kärryjen kanssa tunkea läpi lievää väkivaltaa käyttäen. Minä en käsitä ihmisiä, jotka arvostavat niin suuresti ilmaista kahvia ja kakkua että ovat valmiit jonottamaan tungoksessa. Minäkin tykkään kakusta kyllä, mutta en minä viitsi sitä tungoksessa hotkia. Minulle merkitsee se tunnelmakin jotain. Kakkukahvit pitää nauttia kaikessa rauhassa, hyvässä seurassa.

Tämän päivän lehdestä luin että Venäjällä ortodoksit vaativat Da Vinci-koodin vetämistä pois teattereista.Tästä kirjasta on nyt vouhotettu jo vaikka kuinka kauan ja nyt siis vouhotetaan elokuvasta. Vakavasti otettavat herrat ja rouvat kaikkialla maailmassa puolustavat kristinuskoa Da Vinci-koodin hyökkäyksiä vastaan. Hei haloo, se on viihderomaani eikä edes kovin hyvä sellainen. Unohtakaa koko juttu. Mutta siis eivät ne unohda.

Minun pitäisi ilmeisesti jotenkin muuttaa asennettani. Löytää yhteinen sävel muun maailman kanssa, mutta kun ei kiinnosta. Olen reliikki