Tekee mieli päivittää, mutta ei ole mitään asiaa. Tulin tänne Harjavallan kautta, älkää kysykö miksi. Olisi ehkä kannattanut jäädä Harjavaltaan. No ei vaineskaan.

Minulla on eväsleipä kassissa ja viinirypäleitä. Iltapäivän oppituntien jälkeen kävelen ehkä Kokemäen Siwaan ja ostan sieltä laittijaffaa puolen litran pulloissa. En ottanut kannettavaa mukaan, vaikka nyt olisi aikaa kirjoittaa ennen tuntien alkua ja illallakin voisi kirjoittaa, on monta pitkää tuntia oppituntien jälkeen ennen kuin Nukkumatti ehtii tänne Räisälän kansanopistoon asti.

Täällä opetellaan luovaa elämäntaitoa ja hoitamaan äänellä ja energialla. Niin ja bloggaamaankin täällä opetetaan ja minä olen täällä sen vuoksi, vaikka siitä on kyllä kauan kun minä osasin blogata. Ja monen mielestä en osannut silloinkaan.

Blogini on silti olemassa, Ylen Kansalaismediakatsauksessa on kuulemma luettu ääneen minun luokkavihapostaustani, mikä kyllä nolottaa koska juuri tuo postaus oli niin luokaton. Pitäisi ehkä olla huolellisempi sen suhteen, millaisia juttuja päästelee ilmoille, koska milloin tahansa joku toimittaja saattaa lukea ja tarttua juttuun, vaikka normaalistihan täällä käy vain sitä tavallista parkkiintunutta väkeä, joka ei minulta ihmeitä odota. 

Niin mihinkäs minä jäinkään, en varmaan mihinkään kun en missään ollutkaan. Olen siis opettajana täällä Räisälän kansanopistossa, vaikka taas tuntuu kyseenalaiselta pystynkö mitään kenellekään opettamaan kun en itsekään mitään osaa. Mutta toisaalta olen ihan oikeassa paikassa, saihan tämä perinteikäs opisto vuonna 2005 Huuhaapalkinnon. Nyt tuli kumminkin testattua, että tällä koneella pystyy blogin päivittämään, mikäli sellainen tilanne tulee ja pitäisi tulla, sillä oppitunti alkaa klo 13.15. Päätän täältä tähän.