Eilen Radio Novan toimittaja soitti ja halusi haastatella, koska Miehen tuoksu on siellä viikon kirjana ja se esitellään Helmi-hetkessä huomenna. Tiesin että tuollainen puhelu oli tulossa, joten oli juonut huomattavat määrät murukahvia ollakseni skarppina ja osatakseni vastata kysymyksiin. Mutta mitä tapahtuukaan. Toimittaja kysyi, että mitä mieltä olen eduskunnan häirintäskandaalista. Minä sanoin, ettei minulla ole niin typerästä asiasta mitään mielipidettä. Sitten hän kysyi, että minä kun ohjaan kirjoittajia, niin mitenkä se nyt on, onko ihmisen mahdollista tulla kirjailijaksi, jos hän ei lainkaan osaa kirjoittaa. Minä sanoin, että monetkaan kirjailijat eivät osaa kirjoittaa, ja ovat silti varsin suosittuja. Muut asiat ratkaisevat, koska ihmisiä ei ilmeisesti kiinnosta miten kirjat on kirjoitettu.

Miksi minä tällaisia puhuin? Minulla oli käytössäni neljä minuuttia suositun radiokanavan kallista aikaa, ja minä keskityn olemaan mahdollisimman kauhea.

Opetus: pitää aina muistaa kinuta kysymykset etukäteen, niin että voin etukäteen miettiä mitä vastaan, voidakseni esittää fiksumpaa kuin olen. Se on selvästikin ainoa toivoni.