Ei kannattaisi valittaa, koska valittamalla annan aivan väärän käsityksen itsestäni, nimittäin että olisin jotenkin ikävä ja valittavainen ihminen, vaikka sehän ei pidä paikkaansa. Olen miellyttävä ja vähään tyytyväinen henkilö. Mutta nyt minä kumminkin hiukan taas valitan, koska kustantaja lähetti minulle muutamia lehtiarvosteluja kirjastani Outoa rakkautta, ja esimerkiksi Portin arviossa Matti Rosvall kirjoittaa näin: Ellilä on mielenkiintoisempi uusi tuttavuus kuin olisi päältä päin arvannut. Minulla on kyllä vakavia imago-ongelmia, koska ihmiset ainakin viime aikaisten kirja-arvostelujen perusteella yllättyvät vuoroin siitä, että kirjoitan sujuvasti ja vuoroin siitä, että olen mielenkiintoisempi kuin päältä näyttää. Mitähän tässä pitäisi tehdä, että alkaisi ihan päältä katsoenkin näyttää siltä, että kirjoittaa sujuvasti ja mielenkiintoisia kirjoja.