Tai tarkemmin sanoen Seinäjoelta, sillä juuri nyt istun Seinäjoen kirjastosta. Esitän täällä vähän epäluontevasti ja epäuskottavasti elävää kirjailijaa ja olen nähnyt eläviä koululaisia, jotka ovat paljon kiinnostavampia kuin kirjailija jonka elävyys tähän vuodenaikaan on enemmän kuin kyseenalainen. Harmi sinänsä, etten osaa olla kiva kirjailijavieras, höpisen omiani ja vaikka minulla on luntta, ajatukseni harhaantuvat ja unohdan mitä piti sanoa heti kun joku hiukankin poikkeaa käsikirjoituksesta.

Nytkin minun piti kertoa, miten syvällisille urille ajatukseni ovat menneet kun minulla on ollut kotieläimiä joiden elämää olen seurannut. Miten kummallista on, että eläimet tulevat jostain ja sitten ne katoavat. Olin siis jollakin tavalla filosofinen. Koululaiset innostuivat kuultuaan, että minulta on juuri kuollut kissa ja he intoutuivat yksi kerrallaan kertomaan, miten heiltä on kuollut kissa, koira, kani, undulaatti, akvaariokala. Olihan se mielenkiintoista, mutta ei minun pitänyt eläinten kuolemisesta puhua.

Huomenna on edessä yläasteikäiset. Kolme ryhmää. Joku tulee hakemaan minua hotellista puoli kahdeksalta aamulla.

Nyt loppuu tietokoneaika. Olisi kova sana jos joku osaisi kertoa mitä Seinäjoella voi tehdä maanantai iltana, tai vaikka tiistai-iltana sillä olen täällä vielä huomennakin. Näytetäänköhän täällä elokuvia.