Ammattitutkinnon toinen näyttö lähestyy, sitä varten täytyy tehdä nettisivusto, jolla esittelen ns. osaamistani. Aikaa on vajaa pari viikkoa, mutta nyt kävi niin, että koulun palvelimella olevalle sivustolleni ei pääse. Perjantaina tapahtui jotain kummallista, niin kuin tietokonemaailmassa aina tapahtuu. Minulla on tällä hetkellä ihan tuollainen olo kuin tuossa kuvassakin. Saa nähdä milloin ne saavat sivuston toimimaan ja voisin mennä tekemään töitä oikeaan paikkaan.

Mutta hyviäkin asioita on tapahtunut. Saimme Globaaliin runohankkeeseemme 7000 euron avustuksen, mutta en oikeastaan tiedä saisiko tätä sanoakaan vielä, apurahat julkistetaan myöhemmin. Olen alkanut suunnitella, että lyöttäydymme Lounaissuomen kirjailijoiden kylkiäiseksi, kulttuuripääkaupunki nimittäin ei suostu asioimaan yksityishenkilöiden kanssa. Onneksi tämä toinen säätiö ei ollut yhtä tarkka ja pääsemme alkuun ilman yhdistyskytkentää. Pitäisi ilmeisesti hommata pankkitili ja vihko johon kirjataan menot. 7000 euroa on tähän mennessä suurin rahasumma, jonka olen saanut kertapottina armolahjaksi. Mutta sehän ei tullut minulle henkilökohtaisesti, vaan hankkeellemme. Olen silti iloinen.